Õpilasesinduste liidu juht: kaasõpilase tagasiside on oluline

Marge Varma
, Haridusportaali toimetaja
Copy
Eesti Õpilasesinduste Liidu juhatuse esimees Kristin Pintson
Eesti Õpilasesinduste Liidu juhatuse esimees Kristin Pintson Foto: Erakogu

Eesti Õpilasesinduste Liidu juhi Kristin Pintsoni sõnul peaks lisaks numbrilisele hindamisele olema kasutusel ka kujundav hindamine, mis annab õpilasele täpsemat tagasisidet, mida ta oskab ja mida on veel vaja harjutada.

«Oleks meeldiv, kui õpilased jagaksid omavahel saadud tagasisidet,“ selgitas Pintson. „Kui näiteks õpilane saab matemaatikaeksami tulemuste kohta lisaks hindele ka kirjaliku tagasiside ning selgub, et ta teadmised on veidi puudulikud näiteks logaritmide teemas, siis saaksid kõik, kel samas valdkonnas puudulikud teadmised, koos õppida.»

Hästi toimivad isetekkelised õppegrupid

Kristin Pintson ütles haridusportaalile antud intervjuus, et näiteks eelmisel kevadel matemaatika riigieksamiks õppides oli väga palju kasu kaasõpilase vaatest, kes teinekord oskas jagada nippe või märgata mõne ülesande lahenduses erinevaid aspekte. «Loodan siiralt, et ka praegused abituriendid kasutavad seda võimalust ja õpivad koos,» ütles Pintson.

Tema sõnul töötavadki grupitöö puhul kõige paremini nn isetekkelised grupid, kus õpilased hakkavad ise omavahel koostööd tegema. «Grupitööd on juba pikka aega olnud õppetöö üks osa, mis arendab eluks vajalikke oskusi, näiteks nagu argumenteerimisoskust, konsensuse leidmist, meeskonnatööd,» ütles Pintson. «Kindlasti on grupis võimalik õppida ka seda ainet, mis hetkel käsil on, ning samuti on grupis võimalik kuulata kaasõpilase arvamusi ja vaateid.»

Murekohaks kujundaval hindamisel õpetajate koormus

Kristin Pintsoni sõnul oleks ideaalne, kui kujundava hindamise osakaal Eesti koolides tõuseks. Samas näeb ta siin murekohana õpetajate koormuse tõusu. «Kujundava hindamise ja kirjelduse andmisega kasvab õpetaja töökoormus, mis on kindlasti üheks probleemiks ja millega paralleelselt arvestada tuleb. Tulevikuvisiooniks on selles osas kindlasti e-lahendused.»

Pintson sõnul peaks põhikooli lõpus toimuma nii kirjaliku kui ka suulise osaga küpsuseksam, mis kontrollib õpilase oskust luua ainetevahelisi seoseid. «Tagasiside eksamile peaks olema kujundav ning eksam arvestatakse arvestatud – mittearvestatud skaalal.»

Gümnaasiumi riigieksamite osas näeb Pintson eesti keele eksamile suulise osa lisamist ning matemaatika eksami asemele reaalainete komplekseksami loomist. «Eksamite tulemused ei peaks mõjutama haridustee jätkamist, näiteks kõrgkooli sisseastumist,» ütles Kristin Pintson.

Iga kolmapäeva õhtul kell 20 on Kuku raadio eetris uus haridussaade «Haridusmõte». Esimeses saates rääkisid Tartu Ülikooli haridustehnoloogia professor Margus Pedaste, Eesti Õpilasesinduste Liidu juht Kristin Pintson ja Viimsi Kooli direktor Peeter Sipelgas hindamise eesmärkidest ja arengutest. Saatesarja juhivad Kristel Rillo ja Indrek Ojamets.

Postimehe haridusportaal jätkab saates tõstatatud teemade käsitlemist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles