Klapp kollektiiviga on sama oluline kui sobivus rolliga. Sinu tulevane juht annab kätte ülesanded, suunab, kontrollib. Tema nägemusest sa sõltud. Tore oleks, kui saate omavahel läbi ka inimlikul tasandil ja viskate vahepeal isiklikust elust rääkides nalja.
Postimehe haridusportaalis räägivad oma lugu ja peavad alustava õpetaja päevikut programmi Noored Kooli 14. lennu osalejad Aleksei Jašin ja Kärt Lehis, kes teevad iga nädal vaheldumisi siia oma sissekandeid.
Kujuta nüüd ette olukorda, kus pead pea iga päev ja vähemalt üheksa aastat jutti käima tööl, mida sa ise pole valinud ja kus alles esimesel tööpäeval kohtad esimest korda oma juhti - ja isegi kui te ei sobi, ei ole sul mingit võimalust lahkuda.
Küllap said aru, et räägin koolist.
Kui nüüd mõtled, et õpetaja ja juhi roll üksteisest erinevad, siis julgen öelda, et oled kokku puutunud kas kehvade juhtide või kehvade õpetajatega. Julgen öelda, et hea õpetaja on hea juht. Julgen ka öelda, et õpetajad peaksid endast mõtlema kui juhist, ja head juhtimisvõtted on edukad ükskõik millises keskkonnas.
Hea juht loob oma tiimile suurepärase keskkonna, kus tööd teha, kujundab arusaama suuremast eesmärgist, et töö oleks mõtestatud. Juht pakub tuge, kuid annab töötajale autonoomia probleemide lahendamisel ja võimaluse teha ise otsuseid ja valikuid. Hea juht võiks julgustada enda töötajaid arenema ja õppima ning olla mõistev, kui nad hetkerollist välja kasvavad. Kas see kirjeldus erineb kuidagi õpetaja tööst?