Kuidas töötab Noored Kooli mudel?
Noored Kooli annab oma panuse kahel tasandil: õpilaste õppimise toetamise ning koolikeskkonna arendamise kaudu. Värbame programmi motiveeritud kõrgharidusega inimesed, kes läbivad koostöös Tallinna Ülikooliga välja töötatud põhjaliku ja praktilise koolitusprogrammi, mis sisaldab õppeaineid nii üldpedagoogikast, ainedidaktikast kui ka haridusvaldkonna eestvedamisest. Esimene osa koolitusprogrammist läbitakse suvel enne tööle asumist ning seejärel jätkuvad õpetajatöö ja koolitused paralleelselt kogu kaheaastase programmi vältel - nädala sees on Noored Kooli osalejad klassi ees ning nädalavahetustel toimuvad nende enda õppesessioonid. Osalejate areng ja teekond on toetatud mitmest erinevast küljest: lisaks õppejõududele, lennukaaslastele ja kolleegidele, on igal osalejal mentor, kes käib tunde vaatlemas ning aitab õpetajal professionaalseks enesearenguks sihte seada.
Õpilaste õppimise tasandil pöörame erilist tähelepanu õpipädevuse arendamisele, st õppimist toetavate teadmiste, oskuste ja hoiakute kujundamisele, alustades uskumusest, et kõigi inimeste võimekus ja õppimisvõime on alati arendatavad. Meie tegevust aitab sihistada ja mõõta Tallinna Ülikooli ning Innove poolt välja töötatud õpi- ja enesemääratluspädevuse test, mis annab õpetajatele lisainfot õpilaste õpipädevuse erinevate aspektide kohta.
Kui esimesel aastal keskenduvad programmis osalejad eelkõige õpetamise baasoskustele ning õpilaste ja koolikogukonnaga suhete loomisele, siis teisel aastal veavad nad koosloome meetoditega eest arendusprotsessi, mille käigus otsitakse üheskoos lahendusi oma koolis tajutud probleemile. Oleme aastate jooksul mõistnud, et püsivaid muutusi saab luua koostöiselt ja kõigi osapoolte kogemust arvestades, kombineerides tõenduspõhiseid arusaamu ja parimaid praktikaid iga kooli eripäradega.
Alanud on juba 14. õppeaasta, mil Noored Kooli programmis osalejad - tänavu koguni 38 inimest - koolides tööle asusid. Nende töö koolis on kahtlemata vastutusrikas, väljakutsuv ja tähenduslik. Arvatavasti just seetõttu töötab 75% programmi vilistlastest endiselt haridusvaldkonnas.